Bendravimo kompetencijų ugdymas

Susirenka šilti, atviri, ypatingi žmonės… – būtent taip, besirenkantys Koučingo vakaruose, apibūdinate vieni kitus anketose ir pokalbiuose.  Ačiū Jums už buvimą SAVIMI Koučingo vakarų metu, už atvirumą, diskusijas ir norą tobulėti. Džiaugiamės laiku su Jumis.

Šiek tiek priminimui apie tai, ką nuveikėme lapkritį, paminint, kas svarbu bendravimo kompetencijų ugdymui:

  • atsižvelgti į pagrindinius bendravimo principus – MATAU, GIRDŽIU, JAUČIU (kalibravimas),
  • sugebėti priimti save ir kitus pagal AŠ – OK ir TU – OK principą, nes kiekvienas iš mūsų elgiamės taip, kaip konkrečioje situacijoje sugebame geriausiai,
  • veidotyra bendraujant gali būti puikiu pagalbiniu instrumentu, leidžiančiu geriau suprasti tiek save, tiek kitus.

„Bendravimas  – lyg važiavimas dviračiu ar spausdinimas. Gerai padirbėjęs išmoksti  ir gali greitai pagerinti visų gyvenimo sričių kokybę.“  Prisimenate šią verslo  eksperto ir sėkmės guru Brian‘o Tracy citatą? ?

Ką galima daryti dirbant bendravimo įgūdžių lavinimo kryptimi toliau:

PRAKTINĖ UŽDUOTIS (paruošė Kristina Dambrauskaitė, profesionali koučingo specialistė)

  1. Įsivardinkite turimas, Jums aktualias, galbūt praktinių pratimų ar realaus bendravimo metu pastebėtas bendravimo kompetencijas (gebėjimus) – pvz.: pašnekovo aktyvus klausymas, sugebėjimas užduoti tinkamus klausimus; visumos girdėjimas ar sugebėjimas išskirti detales; kūno kalbos stebėjimas ir siunčiamų signalų atpažinimas; pašnekovo būsenos pajautimas; pokalbio užmezgimas „Small talk“ principu; dialogo valdymas (nedominuojant vienam pašnekovui); gebėjimas girdėti pašnekovą; gebėjimas naudoti neverbaliką, valdyti balso tonaciją; gebėjimas valdyti pokalbį konfliktinėse situacijose; laisvas bendravimas telefonu;  aiškus ir suprantamas teiginių formulavimas ir  kt.
  2. Pažymėkite nuo 1 iki 10 balų, kiek PATS esate patenkintas išskirtomis SAVO bendravimo kompetencijomis.
  3. Pažymėkite nuo 1 iki 10 balų, kiek norėtumėte kiekvieną kompetenciją patobulinti. Galite  atsižvelgti, kiek tai Jums svarbu kasdieninėje veikloje/asmeniniame gyvenime.
  4. Lentelės apačioje išskirkite 3 galimus pagrindinius žingsnius, kurie padėtų pakeisti esamą situaciją į norimą.

Pvz.: išskiriama kompetencija „gebėjimas girdėti pašnekovą“. Esama situacija – 3 balai, siekiama – 9.  Aktualu, nes tiek darbinėse situacijose, tiek su draugais dažnai jaučiu, kad pokalbio metu labiau noriu dominuoti nei klausyti, žmonės skundžiasi, kad jais nesidomiu. Sunku palaikyti nuoširdžius santykius. Žingsniai: 1. Nepertraukinėsiu 2. Užduosiu papildomus klausimus, vietoje savo pasakojimų 3. Kiekvieno pokalbio metu bandysiu pajusti, kuo žmogus gali būti įdomus. Ką laimėsiu? – Žmonės pajus, kad jais domiuosi, o aš geriau žinosiu tikrą situaciją.

 

Eil.nr. Kompetencija KIEK ESU PATENKINTAS ESAMA SITUACIJA  DABAR(pažymėkite nuo 1 iki 10, kai  1 – visiškai prastai  ir 10 – visiškai tenkina) KAIP NORĖČIAU, KAD BŪTŲ ATEITYJE(pažymėkite nuo 1 iki 10, kai  1 – visiškai prastai  ir 10 – visiškai tenkina)
1
2
3
4
5

 

Išskirkite po 3 galimus pagrindinius žingsnius kiekvienos pasirinktos kompetencijos ugdymui.

Sėkmingo tolesnio darbo. Jei bus noro pasidalinti įžvalgomis ar kylančiais klausimais, drąsiai rašykite el. paštu bet kuriam Koučingo klubo specialistui.